Pētījums par tranzītu noslēgts. Valmierai iet secen būtiska tūrisma plūsma.
Autors: TB/LNNK Valmieras grupa.
Vienas nedēļas garumā Valmieras pašvaldības domes deputāts Romāns Naudiņš organizēja vieglo automašīnu uzskaiti ar ārvalstu numura zīmēm, kas neiebraucot Valmierā apbrauc to pa apvedceļu Rīgas virzienā no Valkas puses un otrādi. Automašīnu plūsmas uzskaite tika veikta gan dienā, gan diennakts tumšajā laikā.
„Rezultāti ir pārsteidzoši. Ja es pats biju domājis, ka tās ir pāris simti automašīnu diennaktī, tad noslēdzot pētījumu skaitļi liecināja ko citu. Nosaukšu dažus skaitļus, ko esam fiksējuši diennaktī, kad bija viszemākā plūsma. Laikā no 9.00-21.00 Rīgas virzienā vidēji stundas laikā devās 38 automašīnas ar ārvalstu numura zīmēm. Laikā no 21.00-9.00 automašīnu skaits samazinājās līdz 17. Uzskaiti veicām pie pagrieziena no Valkas šosejas uz benzīntanku Valdeko. Tas nozīmē, ka neesam fiksējuši atlikušos trīs autoceļus, kas arī nodrošina automašīnu tranzītu gar Valmieru. Taču šajos ceļa posmos ārvalstu vieglo automašīnu plūsma nav tik intensīva, kā virzienā no Tartu uz Rīgu,” atzīmē Valmieras domes deputāts R.Naudiņš.
Aprēķini liecina, ka diennaktī ar vismazāko automašīnu intensitāti Valmieru pa apvedceļu apbrauc ap 660 automašīnām vienā virzienā. Pretējā virzienā automašīnu plūsma ir par 20% mazāka. Tas, iespējams, skaidrojams ar to, ka atpakaļceļu Igaunijas virzienā autovadītāji veic pa Via Baltica autoceļu.
Interesanti, ka 91% no ārvalstu automašīnām bija ar Igaunijas numura zīmēm. Diennakts gaišajā laikā pārsvarā tranzīta automašīnās atradās ģimenes ar bērniem, tūristi un atpūtnieki.
R.Naudiņš piebilst: „Paši minimālākie aprēķini liecina, ka Valmieru ikdienas pa apvedceļu apbrauc ap 1300 automašīnu ar ārvalstu numura zīmēm. Ja no šī skaita 20% automašīnu mēs spētu nepalaist garām un uzņemt Valmierā kā ciemiņus, tad tas dotu varbūt ne lielu, bet vērā ņemamu pienesumu pilsētas uzņēmējiem, kas nodarbojas ar sabiedrisko ēdināšanu, tirdzniecību un viesnīcu biznesu. 20% tranzīta plūsmas būtu 260 automašīnas. Ja katra automašīna Valmierā pirktu pakalpojumu par vidēji 35 latiem, tad ikdienu tas sastādītu 9100 LVL. Mēnesī jau 273000 LVL. Tas nozīmē jaunas darba vietas un nodokļi valstij. Šobrīd gatavoju pasākuma plānu un mārketinga priekšlikumus, kas palīdzētu kaut nelielu daļu tranzīta plūsmas novirzīt Valmieras pilsētas virzienā. Priekšlikumus iesniegšu Valmieras pašvaldības domē.”
Pētījums tranzīta plūsmai tika veikts ar TB/LNNK Valmieras biedru brīvprātīgu atbalstu, kā arī par Valmieras domes deputāta R.Naudiņa privātiem līdzekļiem.