Uzņēmējdarbības «ģenētiskais kods» Latvijā
Kā vairot veiksmīgu uzņēmēju skaitu Latvijā? Kāds ir iemesls kūtrai uzņēmējdarbības attīstībai Latvijā? Uz šiem jautājumiem atbildes ir vairākas un katrai ir sava taisnība.
Šoreiz atsaukšos uz Latvijas iedzīvotāju «ģenētisko kodu», kas noteikti nav tāds, kāds ir, piemēram, poļiem, vāciešiem,tautām, kuras aktīvi rada ražošanas sektoru, tirgojas un spēj iekarot ārvalstu tirgus. Neapšaubāmi, arī Latvijā ir gana uzņēmēju, kuri radījuši lieliskas saimniecības,ražo kvalitatīvus produktus vai pakalpojumus. Diemžēl jāatzīst, to skaits ir nepietiekams. Ir izveidojies zināms cilvēku deficīts, kuri būtu spējīgi radīt un attīstīt, uzbūvēt «veselīgu» uzņēmuma struktūru.
Domāju, ka lielisks ieguldījums Latvijas ekonomiskajai izaugsmei nākotnē būtu «Tautsaimniecības mācība» jau sākumskolā. Mērķtiecīga, motivēta un precīza bērnu apmācība jautājumos, kas skar lauksaimniecību, kokapstrādi, zivsaimniecību un citas nozares, kuras tradicionāli bijušas Latvijas «Zelta atslēgas». Bērniem ir jāiemāca izpratne un spēja atbildēt uz sekojošiem jautājumiem:
A) Latvijas attīstības pamats ir ražošana;
B) Mūsu ģeogrāfiskais stāvoklis ir pateicīgs tranzītam;
C) Latvijai ir dabas resursi, no kuriem var ražot konkrētas preces;
D) Pērkot Latvijā ražotu produktu tiek stiprināta Latvijas valsts;
E) Svarīgi ir ne tikai saražot, bet arī veiksmīgi pārdot. Profesionāla tirdzniecība ir tikpat svarīga kā ražošana;
F) un citi jautājumi.
Protams, ka visi nevar būt un arī nebūs uzņēmēji. Bērni izaugs par izciliem ārstiem, kultūras darbiniekiem, robežsargiem un arhitektiem. Tomēr arī manis uzskaitīto, kā arī citu profesiju pārstāvjiem ir jāizprot uzņēmējdarbības nozīme valsts attīstībā. Kaut vai tas, cik svarīgi ir pirkt tieši Latvijā radītu produktu vai pakalpojumu.
Kaut arī «ģenētisko kodu» izmainīt nevarēsim, tomēr ielikt jau bērna šūpulī izpratni par svarīgākajiem tautsaimniecības atbalsta punktiem, varam. Tautsaimniecība ir pamatakmens , lai mēs spētu Latviju uzbūvēt par labklājīgu un pārtikušu valsti.Mērķtiecīgi, motivēti un precīzi. Ar «Tautsaimniecības mācību».